Algemene Voorwaarden

1.     Aansprakelijkheid

1.1  Koru Dienstverlening kan niet aansprakelijk worden gehouden voor eventuele waterschade bij de klant of omwonende.

1.2  Koru Dienstverlening neemt geen verantwoordelijkheid in geval van beschadigingen die in verband staan met uitgevoerde werkzaamheden. Denk hierbij aan daklekkage, kapotte raambekleding. De opdrachtgever is verantwoordelijk voor de toegankelijkheid en het verwijderen van obstructies.

1.3  De klant is aansprakelijk voor kosten die omwonende moeten maken naar aanleiding van uitgevoerde werkzaamheden. Denk hierbij aan osmosedruppels op de ramen van buren of opgespat vuil na hogedrukreiniging.


2.      Aankondiging

2.1  Aankondiging door Koru Dienstverlening geschiedt d.m.v. email tenzij onderling anders is overeengekomen.

2.2  Koru Dienstverlening zal de aankondiging uiterlijk 2 dagen vooraf per email versturen, tenzij anders overeengekomen.

2.3  Bij uitzondering kan Koru Dienstverlening de aankondiging ook later kenbaar maken, echter zal dit dan te allen tijden telefonisch in overleg met de klant gebeuren.

2.4  In de aankondigingmail wordt een geschatte aanvangstijd vermeldt. Echter is dit, zoals ook vermeldt in de email, geen vast gegeven. Het kan altijd voorkomen dat de aanvangstijd, door diversen omstandigheden, niet exact kan worden gerealiseerd. Mocht het verschil tussen de vooraf aangekondigde aanvangstijd en de daadwerkelijke aanvangstijd meer dan 2 uur uiteenlopen, dan zal Koru Dienstverlening de klant via een tekstbericht hiervan op de hoogte brengen.


3.      Annulering

3.1  Wanneer een afspraak, kenbaar gemaakt via email, de klant niet schikt, dan heeft de klant de mogelijkheid om de te annuleren tot 1 werkdag voor de geopperde uitvoerdatum. De opdracht zal dan op een later tijdstip kosteloos opnieuw worden ingepland.

3.2  In het geval dat er toegang moet worden verschaft aan de uitvoerende medewerker en dit kan, zonder tijdige afmelding, door de klant niet worden gerealiseerd dan kan Koru Dienstverlening alsnog het volledige bedrag in rekening brengen. Denk hierbij aan glasbewassing binnen waarbij de klant niet aanwezig is om toegang te verschaffen.

3.3  Wanneer er (parkeer)vergunningen/-ontheffing zijn aangevraagd, materialen zijn gehuurd (bijv. hoogwerkers) of op een andere manier kosten zijn gemaakt bij een derde partij komt het hierboven genoemde punt 3.1 te vervallen. Wel kan, in dergelijke gevallen, op voorhand overeen worden gekomen dat het afspraakvoorstel geruime tijd vooraf wordt verstuurd.

3.4  Het is niet mogelijk voor de klant om op grond van weersomstandigheden, waarbij geen direct gevaar bestaat voor privé goederen/-zaken en/of veiligheid, een geplande opdracht te annuleren. Denk hierbij aan regen, hagel, sneeuw, e.d.

3.5  Wanneer er door weersomstandigheden het uitvoeren van de werkzaamheden niet mogelijk is of de veiligheid van de uitvoerende medewerker of andere personen en/of goederen in gevaar komt, kan Koru Dienstverlening de opdracht (deels) annuleren. Denk hierbij aan (zware) storm, donder of bliksem en vorst. In het geval van gedeeltelijke annulering zal Koru Dienstverlening de factuur hier op aanpassen of de opdracht z.s.m. hervatten wanneer de veiligheid weer gewaarborgd kan worden. In het geval van volledige annulering zal de opdracht z.s.m. worden verplaatst naar een ander moment.

3.6 Wanneer de veiligheid van de uitvoerende medewerker, andere personen en/of goederen niet gewaarborgd kan worden door andere omstandigheden, anders dan weersinvloeden, dan kan de opdracht tijdelijk, gedeeltelijk of volledig geannuleerd worden. In dat geval wordt altijd gecommuniceerd met de klant/opdrachtgever over de verdere aanpak en oplossing van het probleem.

3.7  De klant kan op ieder gewenst moment de samenwerking, zonder opgaaf van reden, schriftelijk stopzetten. Echter zullen reeds ingeplande én aangekondigde opdrachten alsnog worden uitgevoerd. Na betaling van deze opdrachten zal de samenwerking door Koru Dienstverlening worden beëindigd.


4.      Betaling

4.1  Na uitvoering van een opdracht wordt de factuur per email verstuurd naar de klant.

4.2  De betalingstermijn bedraagt 5 werkdagen, wordt deze termijn overschreden dan zal Koru Dienstverlening een herinnering sturen waarbij de klant nog eens 2 werkdagen de tijd krijgt op het verschuldigde bedrag te voldoen. Indien laatst genoemde termijn wordt overschreden zal Koru Dienstverlening een aanmaning sturen waarbij €48,40 incl. BTW extra in rekening wordt gebracht i.v.m. administratiekosten. Wederom heeft de klant dan 2 werkdagen om de aanmaning te betalen. In het geval dat er geen betaling of betalingsregeling volgt na de betalingstermijn van de aanmaning zal Koru Dienstverlening juridische stappen ondernemen en alle, in de toekomst geplande, afspraken met directe ingang stopzetten.

4.3  Betalingen worden altijd digitaal voldaan d.m.v. bankoverschrijving of IDeal betaling onder vermelding van het desbetreffende factuurnummer.


5.     Privacy

5.1  Koru Dienstverlening zal onder geen enkele voorwaarden klantgegevens aan derden verstrekken zonder schriftelijke toestemming van de desbetreffende klant.

5.2  Alle privacygevoelige informatie zal op een juiste manier worden opgeslagen en worden behandeld.


6.      Overig

6.1  In het geval van glasbewassing van appartementen is de klant te allen tijden zelf verantwoordelijk voor het inlichten van zijn/haar onderburen. Koru Dienstverlening kan, in overleg met de klant en tegen meerprijs, de ramen van onderburen ook mee wassen. Dit zal dan op voorhand overeengekomen moeten worden.

6.2  De klant is zelf verantwoordelijk voor het inlichten van omwonende voorafgaande aan uitvoering van werkzaamheden.

6.3  In geval van glasbewassing is de klant verantwoordelijk voor het verwijderen van horren, sluiten van alle ramen en luchtroosters, verwijderen van alle obstructies.

6.4  De klant is verantwoordelijk voor het verwijderen van alle uitwerpselen op eigen terrein voor aanvang van de werkzaamheden. Koru Dienstverlening zal de werkzaamheden staken wanneer er overmatig veel uitwerpselen liggen en hierdoor een normale uitvoering van de werkzaamheden niet mogelijk is zonder bevuiling van kleding en materialen. De volledige factuur zal dan alsnog worden ingediend inclusief eventuele reinigingskosten van kleding of materiaal. Voor inhalen van de geannuleerde werkzaamheden zullen ook extra kosten voor in rekening gebracht worden.